Idézet:

Somvirág, somvirág, aranysárga a világ. / Kakukkfű, kakukkszó, kirándulni volna jó: / fűzfasípot faragni, fűzfalóval lovazni, /

árkon-bokron átal, háton hátizsákkal, / menni, mendegélni, este hazatérni: / fűzfalovam kocogva, fűzfasípom tutogva, /

somvirággal, kakukkfűvel, kakukkszóval, tele szívvel.

(Kányádi Sándor)

2011. március 25., péntek

Kalandozások Eger környékén _1.0 = Siroki vár

Sziasztok! Két örökmozgó kissrác anyukájaként először biztos terepen maradva szülővárosom környékét pásztáznám végig "kalandos szemmel". Ráadásul a mostani csodás hétvégén barátaink is velünk tartottak, így a 7-12 éves kor közötti srácok szórakoztatása nekünk is kihívás+kikapcsolódás volt. Bár Egerrel illene kezdenem, de ezt majd máskor, és lássuk mátrai kalandnapunkat!
Miután már megnéztük az egri érdekességeket (lsd. később) és elegünk lett a városjárásból, március 15-re egy "kalandos napot" iktattunk be. Irány az Egertől 20 km-re fekvő Sirok község, amely egy fantasztikus végvárat rejt. A Siroki vár gyermekkorom kedvenc helyei közé tartozott, így örömmel láttam, hogy az elmúlt 5 évben, mióta nem jártam arra, elkezdődtek a felújítások, és a felsővárig már kiépített úton lehet kényelmesen felsétálni a vár alatti parkolóból,.Közben gyönyörködhetünk a vár melletti különleges (Barát és Apáca) sziklaalakzatokban.
És hogy miért olyan nagyszerű ez a hely a kiskamaszainknak? Mert ne egy kiépített/újjáépített várat képzeljetek el, hanem egy varázslatos helyet, ahol még lehet mászni, bujkálni, a felső vár sötét sziklajárataiban kalandozni (jól jön hátizsák aljában lapuló elemlámpa!). Aki nem ismeri a Várat, annak érdemes először a gyermekekkel együtt bejárni, mert itt tényleg nincsenek biztonsági korlátok a várfalak szélén vagy a sziklafolyosók végén (egyenlőre nincs, bár a vár felújítása során ez is kialakításra kerül, ahogy a terveket olvastam), viszont cserébe szinte hallani lehet az ágyúk dörgését és kardok csattogását :-) Szendvicsezés a vár tetején (mert addig nincs megállás, fel kell fedezni mindent!) ahol a Mátra csúcsai és a lábunk alatt elterülő Sirok község szolgál háttérként az ebédünkhöz (bár a parkolóban kürtöskalácsot is ártultak).
És miután már kifáradtak a csatában, az egyik kiskamaszunk kijelölte a nap délutáni úticélját: "Ez szuper volt, akkor mehetünk a kalandparkba, ott legalább nem fogtok ennyit izgulni értünk!". Tehát megcéloztuk a Mátrafüred-Sástó melletti kalandparkot, így a fiúk a csodás 30 km-es kanyargós hegyi úton pihentek is egy kicsit, hogy aztán újabb kihívásokat keressenek :-) folytköv