Idézet:

Somvirág, somvirág, aranysárga a világ. / Kakukkfű, kakukkszó, kirándulni volna jó: / fűzfasípot faragni, fűzfalóval lovazni, /

árkon-bokron átal, háton hátizsákkal, / menni, mendegélni, este hazatérni: / fűzfalovam kocogva, fűzfasípom tutogva, /

somvirággal, kakukkfűvel, kakukkszóval, tele szívvel.

(Kányádi Sándor)

2011. május 4., szerda

Galyatető - beszámoló

Már másodszor jártunk Galyatetőn, mindkét alkalommal itt szálltunk meg. Elsősorban nem a szállodáról szeretnék írni, de néhány dolgot kiemelnénk, hogy miért tértünk vissza másodszorra is. Mi még sosem jártunk úgynevezett baba barát szállodában, ez sem az. Első alkalommal a legkisebb gyermekünk alig néhány hónapos volt, így hosszabb kirándulásokra még nem gondolhattunk. Van azonban fedett gyerekmedence, kalandpark a kertben, gyerekkuckó, ahol diavetítés, meseolvasás van délutánonként. Ja, és a kertben egy elkerített részen őzek, kecskék, stb.

Engem két dologgal vettek le a lábamról: az egyik, hogy amikor először beléptünk a medencékhez, rögtön előttem termett egy animátor hölgy, aki kedvesen bemutatkozott, elkérte a hat hónapos fiamat és mondta, hogy nyugodtam menjek ússzak egyet, ő majd vigyáz rá. Így lett szabad negyed órám, ami lássuk be, óriási kincs! A másik ok: középső lányunknak összetett ételallergiája van. Még sehol nem tudtunk úgy megszállni, hogy tudtak volna biztosítani neki megfelelő ételt (még ha ezt is ígérték). Itt mindig minden összetevőről részletesen tájékoztattak, és ha nem találtam aznap semmi megfelelőt, akkor kérték, hogy mondjam meg, mit enne, és azt el is készítették.
És akkor jöjjön a lényeg, a látnivalók:
Galyatető önmagában is gyönyörű, és remek túra útvonalakat kínál. Mi Mátraszentimrére kirándultunk ez oda-vissza 7 km volt, több helyen kilátással a környező völgyekre. A mezők sárgák voltak a kankalintól. Ekkora távolságot a lányok (6,4 év) már jól bírtak.
Jártunk Mátrafüreden, Merci javaslatára (köszönet érte) egyenesen a Bene patakhoz mentünk, és egész délelőtt köveken ugráltunk, másztunk át a patakon. Az egyik legjobb program volt a héten. Meg lehetett volna még nézni Bene várát, vagyis a romját illetve a kilátóhoz is fel lehetett volna menni, de lányokat nem lehetett elcibálni a patak partjáról.

Utaztunk kisvasúton Gyöngyös-Mátrafüred útvonalon, eredetileg Gyöngyös-Lajosháza útvonalon szerettünk volna menni, de ez csak május elsejétől közlekedik hétköznapokon.

Mátrafüreden megnéztük a palócbaba múzeumot. Egy kedves 88 éves néni vezetett körbe minket, saját gyűjtésből származó ruhákat és azok alapján készült babákat láthattunk. Magdi néni egyébként nagyon szerencsés, mert az unokája folytatja az ő megkezdett munkáját és azért is, mert ükunokája születését várja.:)
Gyöngyösön voltunk a Mátra múzeumban, ami az elmúlt évek legjobb múzeumi élménye volt. Nem véletlenül kapták meg 2009-ben az Év Múzeuma díjat. A múzeum az Orczy kastélyban található két épületben. A főépületben kapott helyet a helytörténeti, az ásvány, vadászati kiállítás és egy mamut:) A kertben található pavilonban pedig három szinten természetrajzi kiállítás található, ami egyszerűen lenyűgöző.

1. Még nem jártunk Galya tetőn. Nagyon vonzó! Nagyon sok múlik a szállásadók hozzáállásán.

2. Jaj de jó, hogy ilyen klasszul sikerült minden!!!! Nagyon örülök!
    Amit a hotelről írsz, elképesztő... nem szoktunk Mo-on hotelben lakni (máshol sem;), de jó tudni, h ilyen is van:)
    A mátra Múzeum valóban minőségi élmény, a patak kövei meg örökérvényűek:)