Idézet:

Somvirág, somvirág, aranysárga a világ. / Kakukkfű, kakukkszó, kirándulni volna jó: / fűzfasípot faragni, fűzfalóval lovazni, /

árkon-bokron átal, háton hátizsákkal, / menni, mendegélni, este hazatérni: / fűzfalovam kocogva, fűzfasípom tutogva, /

somvirággal, kakukkfűvel, kakukkszóval, tele szívvel.

(Kányádi Sándor)

2012. március 6., kedd

Pál-völgyi és Szemlő-hegyi barlang - nem csak gyerekprogram Budapesten

Még a tél folyamán egy csúnya, nedves hétvégén pakoltuk össze a gyereksereget - mert már nem bírtunk velük a négy fal között- és tiszta levegőt, de fedett helyet kerestünk.
Mivel akkoriban volt szenzációs hír a Pál-völgyi-barlangról, nem sokat gondolkoztunk az útcélon.
Fényképek ismét nem készültek, mert a kismama feledékenység erősen jelen van a mindennapokban.
A látogatható szakaszokról, történetről nem írnék, a linkek segítségével sokkal bőségesebb információhoz lehet jutni a barlangok saját honlapján.

A Szemlő-hegyi barlangnál álltunk meg elsőként, mivel itt nincs alsó korhatár a látogatásnál. Kicsit aggódtunk, hogy Marci a maga mozgékonyságával, kialvatlanságával hogyan fogja bírni a 40 perces túrát, de a kis fickó élvezte a föld alatti kirándulást.
A Szemlő-hegyi-barlang látogatóközpontjánál egy interaktív kiállítás várja a vendégeket. A gyerekek nagyon élvezték az ásványkincsek felfedezését, a szűk járaton való át- és feljutást, a kis barlangocskát, a látványos bemutatókat, a Tű fokát. Sajnos a legendamesét nem hallottuk, mert elég nagy hangzavar volt. A kiállítás felnőtt szemmel is élvezhető és érdekes, érdemes időben ott lenni.
A barlang levegője csodálatos. Mélyeket szippantottunk a tiszta és erős levegőből. (Barlangterápiáról a honlapon lehet tájékozódni.)
A látogatható szakasz babakocsival, tolószékkel is látogatható.
Ami nehéz lehet kisgyerekkel, hogy ne nyúljon a csodás képződményekhez.
A túra végén egy megállóban lekapcsolják az összes lámpát, így ízelítőt kap a látogató a vak sötétségről.

A Pál-völgyi-barlangban ugyancsak időszakonként indul a túra. Érdemes kicsit szaporázni a lépteket, hogy az ember elcsípje a következő turnust.
Ide 5 év alatti gyermek nem mehet be, amit felettébb sajnáltunk, mert így ketten a családból kint ragadtunk. Gyerekszemmel ez sokkal izgalmasabb túraútvonal, mivel kell benne létrán mászni, ill. találkoztak denevérekkel.
Sajnos a fenti ok miatt csak az ő beszámolójuk maradt meg. Nekik meg ez a két dolog volt fontos és lényeges.
Azért egyszer majd én is bejutok:-)

(Noná, hogy szeretnének kúszva-mászva kiépítetlen szakaszon is túrázni!)

(Még egy zárójel: A közelben van a Daubner cukrászda, amit ilyenkor kár lenne kihagyni!)

1. Nekem erről egy történet jut eszembe: http://pjulcsycsaladja.blogspot.com/2010/07/adtunk-annak-bizonyosnak.html

Mármint a két fent említett barlangokról.
    Na, azóta sem látogattuk meg egyiket sem:)

2. Remek ötlet, ide valóban el kell menni minden évben. A Daubnert sem szabad kihagyni :-)))

3. Jaj Julcsi elolvastam és jót mosolyogtam!! ezek benne vannak a pakliba:-()

4. Remek ötlet Kata! Köszönjük esőre is, kánikulára is (Julcsi :)
    (odafigyelünk majd a korhatárokra és a nyitvatartásokra is :)

Hajdanán dolgoztam arrafelé, és bringával mentem el többször a Pál-völgyi mellett, de mindig a hegy teteje volt a cél, a belsejére már nem futotta.
    Ha szabad ajánlanom, mi a Baradla-barlangban (Aggtelek) jártunk a gyerekekkel, ott a hatalmas földalatti tereket élvezték a gyerekek, a sötétet és a zenét. Arról csak papírképeim vannak. De nincs korhatár!

És igen, a Daubner, és a Főzelékfaló :)